Lilypie Kids Birthday tickers............ Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers

2010. november 22., hétfő

Gazos leves és egyebek

Hétvégén Kati mamánál elfogyasztottuk az utolsó közös ebédünket 6felnőtt és 5gyerek felállásban. Ugyanis a következő alkalomkor minden bizonnyal ott lesz Zille is, a lányok negyedik unokatesója harmadik Dávid családjából, aki bármelyik nap, pillanatban megszülethet. Izgatott is mindenki, anyósomon látok egy kis kétségbeesést, nem tudja hogyan fog egyszerre ennyi baba között szaladgálni:)

Az ebéd jól telt mint mindig, a leves sokaknál nagy sikert aratott, másoknál kevesebbet. Mi pedig, a sógornőmékkel együtt örültünk, hogy nem vittük étterembe csemetéinket. Az étkezési szokásaikon ugyanis van még mit csiszolni. Történt ugyanis, hogy Kati valami újdonságot szeretett volna nekünk főzni, a kapros húsgombóc leves személyében. Ami két férfiú ízlésvilágát nem tükrözte, az egyik egyszem fiacskája volt - én is imádok neki főzni, megtiszteltetésnek veszem, hogy megkaptam eme feladatot.. - a másik elsőszülött unokája, a 4éves Zétény. Aki egy ideig nézte mi is ez, majd bejelentette, hogy ő nem eszik gazos levest.. És megkérte a mellette ülőt, hogy szedje ki a léből a kaprot, amit természetesen nem tudtunk megoldani. Mi felnőttek. Ugyanis nem vagyunk olyan találékonyak mint a gyerekek.

Az unokatesók kapcsolatáról tudni kell, hogy nagyon egyszerű felállásban működik. Zétény, a rangidős, akinek minden szava szent és sérthetetlen, ha kér valamit a kicsik (Ajsa és az öccse, a kétéves Zsombor) ugranak, ha kell rendet raknak, vagy viszik Zéti után a kiskocsit. Ha valahova felmászik, abban a pillanatban mennek utána. Most is rögtön megütötte a fülüket a gazos leves nem jó, ki kell venni felszólalás. És neki is láttak saját ételük "megtisztításához". Szabadon, kis kezeikkel. Ajsa, igazi kis hölgyként, a hüvelyk és a mutatóujjával, kecsesen, kisujját magasra emelve, majd lenyalva kacsóit,  Zsombor férfiasan puff bele, majd nadrágba törölve kezeit. Közben Zéti megérkezett a szűrővel... Nem tudtuk eldönteni, hogy sírjunk vagy nevessünk, így hát az utóbbit választottuk, végül is egy békés, boldog családi találkozóra voltunk hivatalosak.
A levest végül Zéti kivételével mindenki megette.
Ebéd után a "két középsőt" is letettük aludni, az ikrek persze váltották őket, de jó dolgom volt, Lénára Kati mama csapott le, Millára pedig a keresztanyukája. A három pasi pedig a tv-n szerelt valamit.
Tehát ki jutott nekem? Zéti.
Játszottunk és beszélgettünk. Úgy szeretnék már Ajsával is így eldumálgatni. Olyan jó korban van most Zétény. Minden érdekli, mindenre rákérdez, ugyanakkor mindenre meg is tud felelni. Imádom ezt a kiskrapekot. Ő volt az "első gyerek az életembe". Nagy a szerelem. Szerencsére kölcsönös. Vica is mindig mondogatja, hogy Zéti mennyire odavan értem, amit nagyon jó hallani. Ami még jobb, érzem is. Ő az én meg nem született fiam. Nagyon fiús beállítottságú voltam mindig, Zéti születése után pedig el sem tudtam képzelni, hogy nekem ne fiam legyen. Naná hogy pont ezért nem lett:) Amit már nem bánok, beleszerettem a lányos anyuka szerepbe is. Úgy bújni, mint Ajsa, úgy mosolyogni kislányos bájjal mint Léna vagy annyira nőci lenni, mint az én még három hónapot be sem töltő Millám - sugárzó kecsesség úgy ahogy van, nem tud senki.
Zéti és Zsombor- nagyon szeretem ám én őt is, annyira másak. Annyira pasik. Várom már Zille születését, milyen lesz Ő, milyenek lesznek pár év múlva együtt. Olyan gyorsan változik minden. Két éve még csak Zéti szaladgált körülöttünk, most már hárman, jövőre hatan. Gábor, a büszke nagypapa meg is jegyezte, hogy jobb lesz mindent magasra tenni, mire Kati: már nincs mit:) Jó, hogy itt vannak a fiúk Ajsának. Olyan szépen el tudnak játszani. Zétényért rajong, nem csoda, Ő is nagyon szereti Ajsát, védi, oltalmazza, mindig van neki egy puszija. Zsomborral, összetettebb a viszonyuk. Szinte egyidősek, mindig volt köztük egy kis harc, egy kis félelem a másiktól - azért egyikőjüket sem kell félteni - ugyanakkor úgy tudják egymást ölelni, tanítani, irányítani.Örülök, hogy megvan a fiúk személyében a nagy báty szerep a lányok életében. Később még biztos jól fog jönni.
(Azért remélem lesz még fiú unokatesójuk az én családomból is, négy lány után azt hiszem apukám sem bánná. Én kiszálltam:) Talán a nővéreméknek lesz, bár ő velem ellentétben pont lányos anya akart lenni kétlányos, egy már van.. és még az is meglehet, hogy öcsémnek egyszer féléven túlnyúló kapcsolata lesz:) -zárójel bezár, majd tíz év múlva visszaolvassuk, hogy alakult)

Visszatérve a gondolatok világából, Ajsa tegnap először mondatban beszélt.
Az alább beszélgetés zajlott le két kicsi gyerek között.
(az aSJa nem elírás, Zsombor felcseréli a betűket)
Zs: "Asja  gyeje"
A: "Jeje te"

Hát nem ügyes?:)

1 megjegyzés:

  1. De! Nagyon-nagyon ügyes. A mi keresztlányunk!!
    Hétvégén gyertek és legyen Helgás bejegyzés is, különben megsértődünk:)
    Én is kíváncsian várom mi lesz 10 év múlva, főleg Peti téren:)
    Millió puszi:
    Anita

    VálaszTörlés