Lilypie Kids Birthday tickers............ Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers

2010. november 25., csütörtök

Nevekről

Ha már a lányaimnak íródik elsősorban a blog, nem csak az ismerősöknek. Szeretném leírni miért, hogyan választottuk a neveiket.

Ajsa

Ez volt az a név, amin egy percet sem kellett gondolkodnom. Körülbelül 5 éve hallottam egy plázában, egy csodaszép három év körüli kislányt hívtak így. Rögtön beleszerettem. Tartogattam magamban, majd mikor kiderült, hogy kislányt várunk, felvetettem Dávidnak az ötletet. Na jó nem felvetettem, közöltem, hogy nekünk Ajsánk lesz:)
Szerencsére nem volt ellenvetése. A család felének tetszett, a másiknak kevésbé, de végül is mi döntöttünk. Azóta azért mindenki megbarátkozott vele. 

Pár szó a névről:
Az Ajsa magyar eredetű női név, jelentése: ajak
Más feltételezés szerint a név török eredetű, és jelentése: barázdabillegető (madár)
Névnap: az április 25

Az ikrek elnevezése már nem ment ilyen könnyen. Szerettünk volna Ajsa után újra valami nem túl gyakorit kitalálni, hogy ha már az egyik "olyan" nevet kapott a másik is. De mindegyikkel volt valami problémánk. A fiúval még jól is álltunk volna, hiszen kettő volt: Áron és Detre. Miután a Dávidkát leszavaztam:)
Nem a névvel volt bajom, csak nem akartam hogy az apja nevét kapja, végül is mindegy:két lánynévvel kellett előállnunk:)

Az egyik név egy ideig a Hanga lett volna. A másik a Noa, Lea, Léna vagy Rella

Léna

Ez a név lett meg hamarabb, ugyebár a második kupacból. Nem is olyan kacifántos, egyre gyakoribb (Áronnal ugyanígy jártunk volna). De nem is az volt a célunk, hogy valami nagyon cifra nevet adjunk neki. "Csak" szépet:)
Bár kicsit elbizonytalanodtunk, mikor egy ismerősünk, az mondta túlságosan hasonlít a Lilire, aki ugyebár a kutyánk, de én a kezdő betűn kívül nem vélek felfedezni más egyezőséget. (Egyébként zárójelben jegyzem meg, a Lili névvel sincs semmi bajom. Csak nekünk ő a kiskutyánk, de női névként is megállja a helyét) 
Sokáig ízlelgettük ezt a nevet, hol leszavaztuk, hol fel:) végül maradt. Azt hiszem jól döntöttünk. Illik kislányunkra ez a név. 
Eredete: a Heléna, Magdaléna utótagjának önállósulása.
Névnap: július 21



Milla

Ami nem szerepelt a listán. A Hangát azért nem választottuk, mert az Ajsához hasonló. Ajsa-Hanga Nem akartam, hogy ne hallják kihez szólok. A többi nevet pedig azért szavaztuk le, mert Dávidra rátört valami "női szeszély" hogy ezek közül egyik sem ennek a babának a neve, hanem a másiknak választottunk belőle..
Így újralapoztuk az utónévtárt, két kritériumnak kellett megfelelnie, legyen két szótagú és végződjön A betűre - ha már nem akartam hogy hasonlítsanak:)
Dávid talált rá a Millára. És én is szépen ízlelgettem egy éjszakán át. Maradt. Bár megint féltünk a családtól:)
Eredet: a Kamilla és a Ludmilla utótagjának önállósulása - ha már ikrek nevei. Ez is egy rövidülés
Névnap: július 18


És akkor a hibáink, amire utólag jöttünk rá.
1. Három nap van az ikrek névnapja között, pedig pont távoliakat kellett volna válasszunk.
2. A névnapjuk és a szülinapjuk között csak egy hónap van.
De már így marad...

Ezek ellenére, remélem mindhárom kislány meg lesz elégedve a nevével és szeretni fogja.

1 megjegyzés:

  1. Nem hagyott nyugodni, hogy van egy három lányos, ikres anyuka aki olvas, úgyhogy most én is bekukkantottam hozzád. Válaszoltam a blogomban a kérdésedre. Csodás neveket választottatok a lányoknak! Máskor is jövök ha nem baj.

    Szia
    Ági

    VálaszTörlés